12 February 2012

Misi a.k.a. nurse

Assalamualaikum.

Hye. i'm back. banyak sangat stori nak share. tapi ansur-ansur la ek. al maklum la sebab lama tak update kan. ehehehe.. start with the latest one la ek. kisah time cuti semalam. hari Sabtu semalam pepagi lagi aku dah kua umah. macam kua pegi keje lak rasa time kua dari umah tu. ehehe. atas permintaan mak sedara, aku pegi temani sepupu yang kena stay kat wad beberapa hari. kat hospital pakar perdana, kota bharu. sangat dekat dengan stadium. depan gerai cendol pulut tapai yang aku suka sangat berulang pegi makan kat sana dulu. as usual, kami memang la tak reti dok diam kan. sampai je kat bilik dia, nak expect apa lagi kan. opkos la my kazen tengah bebaring. kata sakit kan. dia demam panas. sebab tonsil dia membesar. lepak jap, borak sket2, abiskan sarapan orang sakit (kuey teow goreng + 3 ketul ayam tecit + 1 ekor udang saiz sederhana). tengok nurse kasi cucuk ubat beberapa kali. adehhhh!! banyak oke nurse tu masukkan ubat. sebab dose ditambah. aku tanak sakit. takmo kena cucuk2. takottttt!!! lepas kazen aku kena cucuk ubat yang pelbagai tu, dia telelap jap. kejap sangat. pastu dia tejaga sebab bunyi aku tutup tong sampah. saya tak bersalah. dia memang susah nak tido pon oke. lepas tu ubat2 tu dah bagi efek baek punya. kazen aku dah rasa segar/sehat sket, dia bangun duduk2 kat sofa. borak2 ngan aku sambil dia melayan fesbuk. dia suda pasang niat nak turun makan roti bakar kat cafe. muahaha.. lepas tanya nurse, then nurse tu kata no poblem. bole je. takde pantang jua. weeeehuuuuu!!! pantas kami turun makan2 kat cafe yang kat bawah tu. kat dalam hospital tu jgk la. dan kami makan ini. gambar yang kat bawah ni.

telur masak separuh. eh. ke telur separuh masak ek? mana2 la. dap.

Masaknya elok je. masak serata lah kiranya. kami makan roti bakar + telur ini. kononnya takut telebih kenyang, nak makan sebiji jek. 1set ada 2biji. aku makan satu, kazen aku makan satu. roti bakar 3set oke. muahaha.. tak hengatnya. then dah siap makan, alamakk!! macam sedap plk telur separuh masak kat cafe tu ha. tanpa segan, terus bangun order lagi 1set. akakakaka.. sume adalah 4ekor ayam kami makan pada pagi itu. ahaha. dasat betul. dua2 minum teh 'o'. bezanya aku minum yang suam, my kazen minum yang sejuk. sesambil tunggu kawan kazen aku datang, kami sambung lepak situ. tapi sebab lambat sangat, naik je ke wad balik. sebab my kazen dapat call dari wad. pesakit hilang ek. akakaka. lepak kat bilik jap, nurse masuk nak bawa gi jumpa doktor. aku folo aje lah. sebab kazen aku ni cepat sangat nebes. temankan dia. sesambil dok tunggu tu la kawan dia sampai. eberiting oke stakat ni. tapi kazen aku kena gak jalani operation tang tonsil dia membengkak + membesar. set date nya adalah 27 hb nanti. waaaahhh.. tu kompem dia berdebar + nebes nak tunggu tarikh tu. ehehe. skang ni my kazen dah kat umah da. discharge kul 11 pagi tadi. aku lak punch card balik dari jadi nurse dah kul 3.30 lbh gitu. almost 4pm sampai umah. then kua lagi with my mom. pegi beli tupperware yang akak aku kirim, singgah KK home deko, terbeli mangkuk yang comel. terbeli oke. tapi sampai 4bijik lak aku amik. ahaha.. pastu memandangkan cuaca panas semalam, kami singgah makan cendol pulut tapai kat bawah pokok besar berhampiran umah. itu saje aktiviti di hari sabtu ai. bye.

No comments: