14 February 2012

Arisha Qistina

Assalamualaikum.

^_^ Empunya nama tu anak sdara aku. anak kepada akak aku. diorang skarang ni duk kat Kajang. kat umah dorang la aku selalu lepak time aku ke area sinun sesambil jenjalan jua soping moping. ehehe. dak kecik ni dah setahun lebih skarang. omel-omel je. kekadang noty jugak ni. aritu dia selamba jek pi campak tepon mama dia kat bawah. ikut tingkap. bole tak? siap bising lagi jiran kat bawah sinun sebab dia bajet jatuh kat atas kete dia. padahal jatuh kat atas atap jek pun. kecoh je lebih ek. dia tak tau pulak tu dak kicik jek yang membalingnya pon. henpon pulak tu. ahahaha. seb baek jangka hayat tepon tu panjang lagi. gelabah jap mama dia. lepas tu, syok pulak kot dia rasa. asik nak campak ke bawah je pape pun kat tangan dia. pandai ni. tecit2 dah noty ye. pastu aritu akak aku cite dak qis ni gigit baby yang sesama duk kat umah pengasuh dia. sebabnya baby tu kacau dia time dia tengah isap susu. bole tak? baby tu nak ajak awak kawan ngan dia je tau. bajet babay tu nak kongsi susu awak ke cayang? qis ni... nangis la baby tu. baru 6bulan je pon. apa la mak baby tu cakap. cian baby tu tau qis. len kali layan baby tu leklok oke. xbaek asik gigit2 orang. mangsa seterusnya mama dia. ahahahaha.. dia gigit kat peha time mama dia tengah masak. tu sebab mama dia asik lah dok masak pastu tak layan dia. eh. gitu pulak ek. abeh tu qis nak makan cemana kalau mama tak masak untuk qis kan. ish ish... tapi aku bantai gelak je bila mama dia cite. time mama dia cite dia gigit baby tu pon. sebab dia dah pandai noty skang. tapi not good oke cayang.

Lagi latest stori, dia dah pandai jerit2 pulak skarang ni. pulak. yang ni mama dia cite malam tadi. time mama dia tengah kat dapur, papa dia tengah santai2, dia relax je kat sofa layan tengok tv. tiba2 menjerit. kuat jugak la mama dia cakap. opkos la mama + papa dia tekejut. dengan pantas pegi kat dia. nak tau nape dia tejerit gitu?? sebabnya dia tengok kat tv tu tengah jerit. bole tak?? waaaahhhh.. dah pandai skang ek. kat mana la pulak dia blaja tejerit jerit nih. wat tekejut mama papa awak je tau. tapi time akak cite ni pon aku bantai gelak jugak. ahahahhaa. sebab bole imagine cemana papa ngan mama dia tekejut. ehehe.. cepat je kan budak2 ni belajar. perkembangan IQ dorang sungguh pantas. jadi, as an adult, we must behave ourself la bila depan dorang. dorang cepat ngikut tau. apa je yang kite wat. windu lah ngan dak ticit ni.

hik. sebab kualiti gambar sangat thedak bagus, i duotone kan. ehehe. ni time aku gi kl awal bulan februari aitu. malam aku sampai kat sana. actually dia dah tido time aku sampai kat umah. pastu saje je kacau dia sket. skali tejaga, blur2, terus senyum.. alala.. manisnya.... terus main2. tanak tdo. kul 3 pagi baru dia tdo. kata mamanya. aku dah bantai tdo dh time tu. soknya tak gi umah pengasuh dia. lepak kat umah je ngan aku n ita. kawan aku yang jempot kat kl sentral.

budak cibok. pegang jeli dia satu. rempah mama dia satu. time ni tengah beratur kat kaunter time pegi tesco mencari bahan2 memasak.

tengok. sebok kan dia. rajin betul punggah bebarang letak kat atas kaunter. dia relax jap tengok je kat kaunter tu. pastu dia amik balik. masukkan dalam troli balik. ehehe

dah nak balik. masih lagi duk dalam troli. ehehehe.. tapi ada jugak time dia nak turun bejalan sendiri time kat dalam tesco tu.

cakk!! deyamnya diaaaaa.. nanti kita jumpa lagi hujung bulan ni oke.

taraaaaaa... qis melayan peminat kat depan pintu. waaahh.. siap sarung kasut aunty lagi ye. pastu aku pakaikan sekup kepala kat dia. dah jadi ala2 datuk ct. ekekeke.

Windulah kletah dak kicik ni. pastu dia suka main jam tangan aku. sebab ada nyala2 lampu. ahahahaha.. lucu oke jam aku ni gitu. sebabnya time beli tu taktau pun jam tu bole nyala lampu kaler2. patot la siap ada discount lagi time beli tu. muahaha.. tau pun sebab terkelip kelip time kat dalam kete di malam hari. akaka. bertukarrrrr... ok. bye.


No comments: