13 February 2012

Nasi ayam Hainan

Hye.. saya muncul lagi hari ini. ehehe. telebih rajin lak ek. sempena adik aku dapat gaji pertama dia keje sambilan sesambil tunggu result spm skarang ni aitu, dia telah bermurah hati blanja kami sume makan2 di Restoran Nasi Ayam Hainan. betul ke gitu ek namanya. ingat2 lupa lak. belasah jek la ek. bak kata akak aku, kalau dah namanya orang banje, iaitu makan free, apa pun sedap. ehehehe.. rasanya oke la. mungkin memang gitu kot rasanya nasi ayam hainan ni ek. nasinya ada rasa halia gitu. supnya biasa2 je. ayamnya aitu roasted dah abis, jadi aku pilih kukus nyer je la. keseluruhannya, bole la. mungkin tak brapa nak kena dengan selera aku kot. tapi sangat murah oke. pakej 1set nasi ayam + air sirap hanya RM4.90. sebab tu lah kot ramai je orang pegi makan kat kedai makan tu. lagipun rasanya not bad lah jugak. aku suka mi kicap kat sini. very da chinese je rasa. tetiba feeling2 korea pun ada. gegara terpengaruh tengok dalam cite korea diorang makan mi kicap. nampak macam best je. tapi mmg rasa mi kicap dia tu bole tahan gak la. tu ikut selera tekak aku la kan. harga makanan kat sini yang lain2nya pun ok la. berbaloi. hagak2 takmo abis banyak time rasa nak makan kat luar tu, singgah je kat sini. set nasi ayam + air sirap tak sampai pun 5hengget kan. ehehe..

set nasi ayam. kat ayamnya ada sayur taugeh sket. supnya kosong je. tambah perasa je kot. sambal cilinya ok la.

air sirap yang termasuk dalam set nasi ayam kat atas tu.

bubur nasi. ni adik aku yang bongsu punya. ok la jugak rasanya. semuanya oke je aku kan. dah memang stok suka makan kan. ehehe.

ngapekah tu pa? tak sempat nak kunyah ayam terus tertelan ke? ngeh ngeh ngeh.. kijam je anaknya ek. apa lah yang mama aku dok komplen tu.

adik bongsu ai menikmati bubur nasinya. tepon menten je kat sebelah ek.

adik aku yang banje kami makan pada malam itu. peaceeeeee to you too lah.

kasi tempek lagi skali gambar dia. ehehe. bodek sket. nanti sudi2 la banje kami lagi ye.. ekeke.. banyak cantik kan. dah la dia keje part time sesambil tunggu result je. kijam lak aku. ekeke..

Asik cite pasal makan je aku hari ni kan. ehehe. nampak sangat kuat makan. muahaha.. bye.


No comments: