13 February 2012

Nasi sup

Assalamualaikum.

Hepi monday sume. ^_^ dalam lebih kurang tiga minggu lepas.. waaahhh.. gila lama cite. tiga minggu lepas??? muahaha.. fedulik. kan dah kata dah. banyak gila stori kan. tapi asik tekumpul dalam kepala jek. pastu gegambar sume asiklah terperap dalam folder gambar2 aku je. ehehe. insyaallah i'll try my best (kerajinan) oke. sambung balik.lebih kurang 3minggu lepas aku kua makan ngan kazen (kazen yang sama aku temani dia kat wad entri sebelum ni). aku takde idea pun nak gi makan katne time kua tu. then dia suggest gi makan nasi sup kat tepi sungai kelantan tu. nama kedai tu aku tak perasan pulak nama apakah. yang pastinya bersebelahan dengan bangunan LIDO jaman dedulu yang dah pun dirobohkan. yang ada hanyalah bangunan lot parking bertingkat betul2 kat depan kedai tu. berhampiran dengan hotel Grand River View. sesape orang kelantan tu mungkin tau la kot kedai ni. sebab kedai makan ni bole tahan femes jugak la dengan menu nasi supnya tu. well, seperti yang di war-warkan, memang sedap. tapi tak pasti pulak aku yang mana satukah yang sedapnya. supnya kah? ayam bakarnya kah? daging bakarnya kah? atau sambal belacannya kah? atau kesemua kombinasi itu kah yang membuatkannya rasa sodap kah? ahaha.. tapi daging bakar kat situ memang sodap. mungkin kena rasanya dengan sos yang disiram kat atas daging tu. tapi sciput je. reganya aku tak pasti. sebabnya kazen aku yang banje makan aritu. ehehe. alhamdulillah. tenkiu so much ye bebeh. jom tengok gegambar itu.

sup. satu untuk aku. satu untuk kau. eh. satu kazen aku punyalah.

ayam bakarnya yang sodap. mungkin sebab sos tu pun sodap jugak kot. itu memang membantu kesedapan rasanya.

nasinya. besama sayur taugeh sciput. banyak oke. sebab aku dah makan sarapan nasi jua. itu pasal rasa banyak. konon takmo makan la pi sini sebab dah makan kan. tapi makan separuh pinggan jugak la. aku paksa rela kazen aku amik sket. ahaha. tapi kalo belum makan lagi, oke je sepinggan nasi ni. entah2 tak cukup pulak ek. miahaha..

kazenku yang telah bermurah hati banje daku makan nasi sup berserta lauk pauk yang sodap. best. yang sebelah kiri paling depan tu la daging bakarnya. besttt!! dalam tanak aku amik gambar dia time ni sempat pulak pose ngan senyum ek. ahaha..

Kepada sesape yang gemar menikmati nasi sup tu bole la berkunjung ke kedai makan ni. dap. kalau ikut selera aku la kan. selera makan korang ai taktau. tapi belum cuba, taktau kan. selamat mencuba lah ye.


No comments: