22 February 2012

Ichiban Kopitiam

Assalamualaikum.

Hye sume.. alhamdulillah. suda kenyang sesudah mengisi perut yang kelaparan tadi. ehehe. sebabnya tak makan sejak pagi tadi. aku biasanya akan kua bekpes dalam kul 9.30-10.00 pagi gitu. disebabkan pagi tadi pegi ziarah arwah ayah bos aku yang meninggal Magrib semalam, lalu thedak bisa lah pegi makan pagi tadi. balik dari pegi ziarah tu pun takdelah lewat sangat pun. dalam kul 11 lebih gitu kot. ai lopa. pastu wat keje jap. pikir nak gi makan lama gila sesambil ngajak klik untuk temani. namun jua thedak dapek. oh sedeyhhhh. lalu pegi la makan sensorang. boooooorrrrriiiiiinnnggggg gila tawu. dah tu nak wat cemana kan. dah tau sorang. tapi menggedik jugak nak gi makan kat kedai makan Ichiban tu ha. kat depan opis aku je pun. makanan dia oke la. bole la. yeke?? so so la. tapi lauknya xfresh pun. pastu guna sotong besar gila yang biasanya ada jual kat tesco tu. kompem la bukan yang fresh jua kan. lagipun aku memang kurang gemar sotong besar itu. udang tecit pun tak fresh. servis diaaaaa.... masyaallahhhhhh... air oke la cepat gak. tunggu makan dia tu... puuuuuunnnnyyyyyaaaaaaaaalah lama ko tau. aku dah la dengan tak makan pagi lagi kan. kira belum la walau dah makan kueh 3ketul. sebab tak makan berat lagi kan. ehehe. dah la pegi sorang2. siap meja sebelah menyebelah yang pegi lewat dari aku pun dah siap makan sume, yang table aku ngan orang sebelah aku ni je yang sampai lebih dulu dari dorang yang masih jugak lagi dok tecongok tunggu order. aku dah memang get ready nak bangun bayar air je. tetiba datang le waitressnya jalan bawak menu yang aku order tu. bukannya romit pun aku rasa. tak tau la kalau cara dia buat tu romit ke kan. aku ngoder kuey teow ladna je pun. sukarkah itu?? uhuhuhuu. sedey. kemain lama lagi tunggu. makannya tak sampai pun selama aku dok nunggu makanan tu. haisshhh. hampir kul1 aku pegi. hampir kul2 baru aku masuk opis. sabar sajelah wahai hati. mau lihat hasil ngoderan aku tadi?? tak mau pun aku nak jugak kasi tempek. muahaha..

ini lah dia kuey teow ladna yang menuntut kesabaran menunggu. pinggannya besar gedabak. sayur2 yang banyak itu kompem la aku tak abes. potongnya besar benau. tak sanggup ai.

Sekarang ni menikmati pisang dan kopok goreng pulak. opismate bawak. sukeeee.. makan je keje aku. ahaha. syukur alhamdulillah.


No comments: