28 April 2013

Ke UiTM Machang

Assalamualaikum.

It's Sunday everyone. juga... lepas lunch hour. antara tempoh paling mencabar kat opis. agaga.. semalam, iaitu pada 27.04.13, me + mama ke UiTM Machang temani adikku menghadiri temuduga kat sana. course bawah Fakulti Seni Lukis & Seni Reka. katanya adik ai dorang offer Diploma Senilukis dan Senireka (Tekstil). tapi tak tau lagi la cemana keputusan muktamadnya kan. kena menunggu dan menanti jawapannya nanti lah kan. adik aku actually mau amik fesyen. tapi orang tu cakap takut nanti adik aku kenot catch up pulak. grafik jua. so dia suggest amik je tekstil dulu. memana je la. janji dapat sambung blajo kan. nanti pandai-pandai la cemana. di mana ada kemahuan, di situ ada jalan kan. perggghhh!! hamek kau. dah kua ayat skema gitu. pape pong ai wish her luck. sepanjang dok tunggu proses temuduga dia tu, aku + mama kemain lagi kebosanan. sempat la jugak mama aku minum 2gelas air. aku pulak 2botol. boring lagi gi beli kacang. laris yang amat jualan akak tu kan. sesambil tunggu tu aku siap maen lukis-lukis kat buku lagi. haisshh.. mimang lah. em. naseb baik bengkel pastri yang dijadualkan pada hari yang sama adik aku gi interview ni dibatalkan. phewww.. so dapat la aku join nanti dengan riang gumbiranya. alhamdulillah. (nyempat lagi selingan. ahaha..)

pemandangan depan aku
Gini lah gaya kekdahnya ha. dua lukisan kat dinding tu aku siap bole teliti lagi nape ada macam efek hujan gitu. memang konsep dia ke apakah. ropanya, konklusi yang dapat aku buat adalah, ia merupakan kesan hasil buangan burung-burung yang bertenggek kat atas bingkai lukisan tu. ahaaaaaa.. seee.. betapa begitu tahap kebusanan aku.

ruang menunggu
Ahaaaaa.. ni pulak pemandangannya belakang aku duk melangut menunggu tu ha. nampak tak kat bahagian penjuru bawah kanan tu. tudung bunga-bunga tecit tu. ahaaaaa.. geng menunggu ai di hari kejadian. sape lagi kan. our mom. hikhik.. gaya tido kat kerusi ala-ala time aku dan kengkawan tunggu turn presentation jaman diploma show dulu kat UiTM Melaka. ehehe. macam-macam gaya ada kat belakang tu kan. yee.. masing-masing cuba lakukan sebarang aktiviti yang bole. sebole mungkin nak juga wat sesuatu. bahaha. aktiviti aku?? ni la bahan buktinya. amik gambar-gambar ni la. pastu kejap-kejap bangun pegi beli air. pastu pegi toilet. kejap lagi bangun pegi beli kacang. kejap lagi pegi beli air lagi. kejap lagi lepas tu ke toilet. kejap cari nama yang bole aku koling2. tapi sume macam sebok bebeno pulak time tu kan.

view UiTM Machang dari tempat melepak ai
herrrmmmm... maap la. sume gambo pon gelap jep. hentam saje. itu je pon kualiti yang mampu tepon ai yang olskul ni berikan. ok la kan dari tade langsung. hikhik. sayang tau si tecit merah ni. banyak sangat berjasa. tunggu dan tunggu, bunyi azan Zuhur, kitorang baru gerak balik dari sini. sampai sana lebih kurang 8.45 pagi gitu. sweet sangat kan. tu pun siap pegi salah tempat intebiu sampai 2kali. bahaha. sengaja nak round2 mengimbas kenangan lama sesambil tu kenn. ahaha.. tapi siyes pegi salah tempat yang tidak disengajakan. lenguh gila satu badan petang semalam. uhuhu.. kemain lagi mengalahkan drive pegi korea ek. ahaha..

Relaks kejap kat umah petang ke time magrib. aku siap tetido tak sedar langsung lepas siap mandi sume. bajet nak landing manja-manja je kat katil dalam kul 5 lebih gitu. sekali... kul7 baru tejaga. tu pon sebab dengar bunyi tepon inche beliau koling2. ish ish.. kul 8 lebih kua lagi.. agenda mama pulak. moh la kite.

patin itam

hai ikan mikan...
Aha. next, aku ke Tesco. sebab mama nak beli ikan patin kat atas tu ha. ai just amik sushi + low fat milk HL. ada la lagi few things lagi yang mama beli. then straight away gi umah mak sedara pulak kat Taman Guru nuh ha. ada la sesi ceramah yang glamer musim sekarang ni ken.. sesambil makan-makan nasi lemak. alhamdulillah. kenyang ai. ceramah tu masuk sipi-sipi je kat telinga ai. mata pulak tengok tak tengok je kat kaca tv tu ha. sebab kazen aku layan bola. aku bila tengok game bola tu, harus lah tade perasaan langsung kan. bahaha.. almost 12am jugak lah baru sampai umah. hebat. sweet sangat. pastu bila dah landing, susah pulak nak tido ek. hukkk.. gitu la aku few nite ni. sukar sangat nak lelapkan mata. siap men lukis-lukis, tulis-tulis dulu sebelum tu. pape pon, wish only the best for everyone  around me. :)


2 comments:

Unknown said...

wah wah .... xtbt dihari minggu yang sgt full.... yg penting pegi UiTM tu confirm kembalikan manyak nostalgia kan.... yg sweet yg asyam semua ade tew... hehehe

kelipkelipchumel said...

emm.. kelihatan jep macam full.tade la full sangat pon. lebih kepada xtvt menunggu jep. opkos la sume memori kua. tapi xsempat nak feeling sgt. sebab xlepak tempat2 nostalgik itu. ahaha