13 March 2013

Paluan Gendang Jepun

Assalamualaikum.

Syukur alhamdulillah dah kenyang. :) hepi jep ek kalo perut kenyang. kalau sebelum pegi makan tadi, kemain lagi muka serius macam nak makan orang. ahahaha.. buruk perangai. makan tengahari hari ni try nasi ayam kat Selera Cik Siti Cafe & Restoran area Kubang Kerian. kedai ni baru je beroperasi lebih kurang seminggu. lintas jalan depan opis ni je pun. ehehe. rasa nasi ayamnya ok. berbaloi dengan harganya. just RM3.50 oke. super berbaloi la kan. lepak borak-borak jap, order lagi banana cheese. tertanya-tanya cemanakah ropanya banana cheese itu?? ngeh ngeh ngeh.. mesti tengah imagine da very yummeh melting cheese yang sunggoh mewah itu kan. yezzaaa.. ia merupakan pisang goreng yang rangup + panas tahap suam yang ditaburi cheese kat atasnya. pastu ada rasa macam susu sket. rasanya?? oke. sedap jugak la. bole repeat order lagi nih. heh heeee.. tapi aku tade amik gambar pon. lain kali la yo.

Okeh. back to the story. few weeks ago aku ada pegi tengok dan dengar paluan gendang suatu daerah di negara Jepun sana. tapi idok le ai ke Jepun ken.. dorang yang datang sini. i just pegi je la di jemput oleh beliau dalim. sesambil dia kena keja that nite kan. paluan gendang Yamato. memang best lah. actually terhibur. sebab dorang ada jugak selit unsur-unsur humor gitu. so sweet. asik gelak jep. pastu dorang pandai berkomunikasi dengan audience. ajak audience sesama meriahkan that nite beramai-ramai. ni ada beberapa gambar yang aku mintak dari kawan aku yang bertugas malam tu. actually takleh nak publish sangat. so aku kasi letak watermark bebesor lah. sebab nak jugak jugak share kan. hikhik.. ni pon kalau ikotkan hati aku banyak lagi aku nak letak. sebab sangat banyak gambar-gambar yang menarik dan best kawan aku ni amik. tenkiu banyak-banyak ye cinggu you know who you are. sebab malam tu aku tak bawak kamera kenn.. so mintak belas ihsan dari dia je la. seb baek dia bermurah hati. :)

banner dorang kat depan pintu masuk dewan
di luar dewan. sangat ramai kan.
souvenir / baju bercetak yamato yang dijual di luar dewan. aku tak beli dan tak sempat nak tengok pon semua ni. sebab sampai agak lewat dan orang pun dah sangat ramai
depan pintu masuk dewan
the crowd. ramai kan. dapat sambutan hangat dorang nih. ni sebelum persembahan dimulakan. nampak macam berkabus je gitu kan. aku pon agak tekompius bila masuk dewan ni. semacam efek misteri gitu ek. ehehe
the backdrop. tengok ni je pon dah teruja. ahaha
yeah!! bermula suda. time ni aku tercari-cari je dari manakah datangnya bunyi paluan gendang dorang nih. tak nampak dorang muncul dari arah mana. sebab aku duduk kat tempat yang agak penjuru dewan jugak la. seb baek agak depan jugak sebab join prof siti hawa + anaknya. :)
antara persembahan menarik dan lucu dari dorang
paling suka tengok dorang dua orang ni. yang belah kiri tu lucu gila karekter dia. yang kanan tu aku suka tengok sebab dia wat rambut dia tu tocang tinggi jepun tu.
time aksi ni pon best.
cun sangat gambar ni. actually full viewnya lagi sangat cantik. saje aku kedekut share ken. ahaha..
ni la sume ahli kumpulan paluan gendang yamato ni. osem sangat persembahan dorang. super like. mungkin sebab aku suka dengar bunyi bunyian unik ni kan. and i love sangat muzik kitaro tu. muzik jepun jugak tu kan. semacam ada suatu semangat tersembunyi sebaliknya.

:) puas hati sangat dapat pegi persembahan dorang. actually kehadiran dorang ni anjuran pelajar usm dan beberapa pihak lain. aku dah lupa pulak. maap la yo. oke bai.


No comments: