13 March 2013

Brand Trust

Assalamualaikum.

^_^ ai telebih rajin pulak hari ni ken. alang-alang keje dah setel kan. heh heee... okeh. just nak share produk yang aku pakai kat muka sekarang ni. asalnya kazen aku yang perkenalkan dengan produk ni. memula try dulu aku guna yang basic punya. kaler hijau. combination oily kalau tak silap. lupa pulak nombor brapa. sempat la dalam 3 kali kot guna yang basic, aku tukar pulak yang fungsinya untuk memutihkan pulak. sebab teringat kata-kata jurujual wanita yang time aku mula-mula nak try produk ni dulu. katanya sebab kulit muka aku agak banyak bintik-bintik hitam, jeragat, so dia suggest aku guna yang whitening ni lepas abis guna yang set basic punya. tak pepasal aku kena lecture gegara tak jaga kulit. katanya antara penyebab adanya jeragat ni sebab tak cuci muka sebersihnya atau tak buang kesan mekap dengan betul-betul bersih. which is ada few step. memula guna semacam minyak untuk tanggal mekap tu. dulu aku guna yang brand ni jugak. memang puas hati dan tahan lama la. then untuk jimatkan kos, aku bertukar ke biore. super jimat asalkan dapat sental kesan-kesan mekap tu. tu pun lepas aku baca entri fillanie berkenaan produk yang dia guna. ehehe. thanks to you sis.

al kisahnya sebab produk ni takde jual kat Kota Bharu, aku pun kirim le kat kawan aku yang kebetulan ke KL. jejaman dulu ada je jual kat sini. then tade. mungkin sebab sambutan tak menggalakkan kat sini kot. walhal ramai je orang-orang kat sini yang pakai produk tu. tapi lebih suka gi beli kat luar dari KB ni. mungkin sebab kat luar bole dapat lebih banyak free gift kot. ehehe..

ni yang aku beli. actually mintak kawan aku tolong belikan dulu. sangat sooka sebab kalernya sume putih. 

ini semua adalah free gift yang aku dapat dengan belian yang kat atas tu. yeeehhhuuuu.. sukeeeeeeee.. banyakkan.

Ini lah produknya. cap klenek kata kazen aku. skemanya clinique. efeknya?? ok la. tapi sebab aku guna secara tak berdisiplin kann. tapi, kalo rajin dan berdisiplin, insyaallah akan dapat result yang diharapkan.

Actually dulu muka aku agak banyak jerawat. then aku guna 1set 3step yang basic produk clinique ni dengan rajinnya dan cukop berdisiplin. alhamdulillah. all da pimples suda segan nak kua banyak-banyak at least. sbijik dua tu ada la time period. licin kembali muka ai. ai so happy la kennn.. sebelum tu aku siap jumpa pakar kulit la, makan ubat la, sapu krim sume. tak jugak jadi. mungkin jugak sebab agak tak berdisiplin amalkan kot. tapi antara faktor aku tak rajin pakai krim yang dorang bagi sebab takleh sapu byk sangat sebab bole bagi efek menipiskan kulit. tak bagus kan. pastu kulit pun jadi semacam je. ubatnya pulak bole bagi kesan tak best kat tekak kalau tak amik betul-betul lepas makan. okeh. tu je dari hasil yang aku penah cuba. so sesapa yang ada masalah kulit muka tu, bole la try pegi ke kaunter produk ni dan jumpa dengan staf dorang then dorang akan suggest produk mana yang patut guna lepas test tgk kulit korang. opkos produk brand dorang ni la kan. :) insyaallah berkesan kalau bersesuaian dengan kulit. ni pengalaman aku la. kulit aku. orang lain tak tau la. tata.


No comments: