24 May 2011

Tension? Pressure?

Assalamualaikum.

Hari yang cerah. opkos. hari akaun terisi. beshhhhh!!! syukur alhamdulillah.. tapi sebenarnya bukan mau bercerita tang kenaikan gaji ke, kenaikan elaun ke, bonus ke hapa. thedak. entah bilakah sume itu. insyaallah kalo ada rezeki. aminnnn... al kisah sebenarnya, seperti tajuk di atas itu. iye. agak tensen ai. tekanan dowh. huh!! maghah jgk hati rasanya. fine la sesama orang diperintah. namon apakah wat hal sendiri, keputusan sendiri tak bertanya kepada yang sepatutnya. apakah??? sesuka ati perkenankan wish org lain. orang luar oke. personal things. got it? kalo stakat skuman tu mgkn jgk bole la dgn niat tolong. tapi, pandai2 tanggung la dengan niat tolong tu kan. aku paham je. kekadang tu dah memang naluri kita manusia biasa yang lemah ni kan. tapi sila la berpada pada. if your own company, asik ada je yang datang "MINTAK TOLONG" ada ko nak bagi sume? silalah berfikir secara waras sebelum bertindak. panaaaassss jep ati aku nok.. sebabnya belaku depan2 mata aku. pastu ko bole la wat muka konon nak blurr macam xtau plk ek benda tu salah, xleh wat. kiranya ko nak aku paham sebab ko kesian ek? bukan xbole nak tolong orang lain, tapi sila la berfikiran waras. kalo dah ko kesian sangat, sila la kuakan duit ko sendiri, bagi kat dia untuk dia setelkan pape pun niat dan sebarang keje dia tu. lagipun arini dah dapat gaji kan. kata sgt bermurah hati kan. time ni dah memang tepat la.

Aku bukannya berniat serong ke, sesaje percuma je nak marah2, kecoh2 kat blog sendiri bagai. mak vengang nokk.. abeh kua ayat gaya akak fillanie. ehehe.. tumpang pinjam ayat ye kak. dah gitu, ai kasi sembur la luah kat sini, nak aku hambur lebih2 kat orang yang sepatutnya tu, kang lain lak jadinya. kaedahnya, sebab nak bagi cool panassss ni ha, aku kasi hambur kat sini ajo la.. maap la yooo kalu tetiba ada yang menyesal baca entri ni. muahahahahahaaa.. ai mmg xkesah nok..

No comments: