16 June 2014

Hari Nak Hujan..

Assalamualaikum..

^_^ hui hai.. actually hari dah pon hujan kat luar sana tu siang tadi ha. syukur alhamdulillah.. bumi kota bharu dibasahi hujan. :) taip entri ni dari opis tengahari tadi, membawa ke rumah malam ni pulak sebab tadi tetiba ngantuk yang amat. ehehe..

Beberapa hari ni melalui banyak kisah. hepi gumbira. kuchiwa pilu kompius pon hada. mentor aku selalu pesan, share only good things. write only about good things. yes i do. but sometimes that gloomy day itu datang juga cemana??

Syukur alhamdulillah rumah meriah je dengan adanya anak sedara, Arisha Qistina and her mama.. mamanya tunggu time nak bersalin. insyaallah awal bulan Julai nanti. kalau idop sunyi je rumah. few days back abang aku satu famili kelik kampung. adik yang belajar kat uitm machang pon dah daftar masuk kembali untuk semester ketiga. adik yang duk belajar kat utm jalan semarak pulak ganti balik cuti semester. syukur alhamdulillah. jadi umah thedak la sunyi lagi. :)  

Niat nak pegi bagi kek kat kawan aku yang datang bertugas kat kota bharu for few days ni pon tidak tertunai. ada saja halangan. time jumpa jumaat aitu lupa nak bawak. turun umah pagi tadi dah letak siap-siap kat atas meja, bila dah on the way kat jalan nuh ha, tetiba teringat balik kat kek tu. tercari-cari kejap. allahuakbar.. tertinggal lagi. adoi la.. kuchiwaaa.. sebab dari awal dah niat nak bagi adeep + kengkawan rasa kek batik. tade rezeki dorang. dan tade rezeki aku juga nak share dengan dorang. takpelah.. ada la tu yang lagi best next time. insyaallah.. jadi sudahnya akan aku poskan saje untuk inche adeep dan rakan-rakan. magisnya, bole pulak aku siap-siap pegi keje awal pagi hari ni. iron baju pagi tadi jugak tu. sebabnya niat nak bagi backdrop untuk event pagi ni kat opis sendiri dan pastu nak rushing pegi nganto kek ke hotel inapan kawan aku tu ha.. takpe la... at least aku sampai awal kat opis hari ni. alhamdulillah... see.. Allah knows the best for me. :) insyallah next day, next to the next day, next next next day dan hari-hari seterusnya pon aku sampai awal kat opis. napekah begitu??? ai is tak tau la napekah asiiiikkk la sukar bebenau untuk aku sampai on time. ngeeeeee... shooohhhh... pegi jauh-jauh segala alasan pagi hari itu. kih kih...

Pom pam pom pam.. actually me a lil bit terganggu lately. bukanlah gangguan halusan ye.. thedak.. bukan benda alah ghaib begitu.. tapi maseh sesuatu yang tak nampak atau tak dapat dilihat dengan mata kasar. it's about 'in there'. inside me. mungkin juga faktor tambahan kepada keadaan diri yang piyed mungkin. bahahaha.. fikiran agak terganggu.. tak dapat nak fokus. duk kat opis siang tadi pon kosooooooonnngggg je rasa.. tengok fesbuk pon non hado mood. nak gerak geri pon malas. inche beliau pegi opis dok huha huha kat luar bilik kat opis tu pon aku bole tak perasan. apakah???? dah tertecit hati ntah inche beliau saya.. am so sorry.. fikiran agak melayang.. kih kih..  anyone tau caranya untuk mengembalikan semangat yang agak menghilang?? surah-surah amalan yang boleh diamalkan untuk kuatkan semangat + untuk lebih tenang mungkin.. grrrrrr... really dont like all this stuff.. nak kena pegi recharge ngan DAO ni gamaknya.. insyaallah i will. 

Yeayyyyy!!! alhamdulillah dengan kemurungan sementara ini telah membuatkan aku update blog untuk hari berikutnya selepas malam tadi.. eh.. malam sabtu la entri sebelum ni. tapi idop le berjarak berbulan-bulan.. yeay!! there's always good things behind the so called 'bad things'. insyaallah all this cloudy gloomy stuff berterbangan pergi dengan super pantas.. amin.. :)

** actually there's no place i can share my thoughts/feeling. actually ada. but i choose just to luahkan kat sini. so i'm much better now. :) actually don know tempat yang setepatnya yang sebetulnya. i can't find the right one. :)

hokeh.. sleep time.. asal bikin entri je nak tido. asal nak tido je lepas bikin entri kat sini ha. kih kih.. nuniteee.. i'll fly to the moon + stars..

No comments: