15 January 2013

Last Trip To KL - 2012

Assalamualaikum.

Huihui haiii.. ehehe.. actually ni kisahnya dari tahun lepas lagi ni. tapi dah janji nak cite kennn... masihkah anda ingat entri sebelum ni aku ada cite tentang aktiviti aku yang agak padat yang tak berapa nak padat sangat untuk 3 minggu berturut-turut tu. antaranya adalah ke Kuala Lumpur. actually temani adik aku gi sana lepas dia abis cuti semester. alasannya suh temankan dia sebab dia tak reti nak turun kat mana kalau naik bas. pastu kalau gi naik flight sorang2, dia tak biasa then tak reti cemana kekdah nak sampai ke umah akak or abang kat sana. okeh. fine la. sy temankan. ece ceeehh.. konon la kan. padahal sesambil aku nak gi soping-soping jugak pon. ehehe. bunyi macam enak jep ek. soping. tapi takde la soping sangat pon. biasa-biasa je. jom.. mulakan journey stori mori yang tertangguh tu. hik.

cuaca adalah mendung time kami berlepas dari epot Pengkalan Chepa. ujan da pon ekceli. amik flight pagi. kul 8.00 pg kalo xsilap. ai lopa oke. papa + mama anto. nina jua (adik kami).
hagak-hagak baru mula trobang. aku memang suka amik gambar cenggini kalo duk tepi. tapi ni tak la tepi sangat pon. aku duk tepi/sebelah adik aku yang duk tepi tingkap neh ha.
indahnya.. walaupun ai menggunakan kamera tecit je. tapi kamera tecit itu sangat banyak berjasa. tenkiu kepada kamera tecit + tuan kamera tecit.
yeee.. adik aku fefeeling verangan dok tepi tingkap tuh ha.
sampai kl sentral, melangut tunggu kawan aku menjempot. ita bebeh. bercinta jugak la. huk. tapi idak ngape.
aku isi masa lapang menanti penuh hebat itu tengok-tengok orang, hamik-hamik gambo.. tenkiu sudi menjempot kami wahai ita bebeh. you memang sweet lah. itu kl hop on hop off bus. kebanyakan yang naik bas itu haruslah tourist.
kek yang sedap. aku lupa nama kek ni oke. ahaha...

Penantian kami adalah sangat berbaloi. sebabnya?? kami menuju ke ikea lalu mengisi perot yang lapar menikmati makanan pebret kami. best!! antaranya, kek kat atas tu. memang sodap. tapi paksa diri habiskan sebab dah telebih kenyang nikmati makanan pebret aku yang lagi satu. patutnya amik satu jep. tapi takpelah. makan sajo la.

inilah dia. my pebret. meatball. yummeh. ini memang kompem gerenti sodap. banyak ni bukan aku makan sorang oke. makan sesama 3orang.
dan ini. chicken wings. yummeh.

Ngeh ngeh ngeh. kalau dah begitu banyak, haruslah kenyang yang amat kan. then barulah berhati senang pegi membeli belah. ehehe. tade apa pon. just beli quilt cover, cadar, jams (sebab amik 3bijik jam kan. so tambah la 's'. ahahaha), jua bekas tin yang pelbagai guna. dah guna pon itu quilt cover + cadar. cun. tapi corak bersilang pangkah mata memandang sket. tapi totap chantek. kata ai pilih kan. hikhik. nak jugak menang tamo kalah ek. ahaha. then kami terserempak dengan jualan murah yang hebat kat padini concept store. most of the item 50%-70% hoke. bebaju, beg rega rm9 je. oke. opkos kami rembat dengan senang ati. ehehe.

Acara jenjalan kami tidak berakhir di situ. disebabkan dah lama tak nonton movie kat cinema, makanya kawan aku hantarkan kami ke Sunway Pyramid pulak sesudah Maghrib. tu pon sempat singgah Paradigm Mall sebelum tu. kat Paradigm Mall tu terserempak dengan my bff with her family. Farah Alwani. wah... nama penuh gitu. ehehe. kat Sunway Pyramid tu kami makan-makan dulu sesambil menunggu masa menonton. al kisahnya tepaksa berdiri tunggu turn nak duduk kat tempat makan tu. actually macam kiosk kecik la. seat pon tak banyak. silapnya tak mintak adik aku duduk chop tempat dulu. uhuhu... menanti la dengan sabar. cite yang kami nonton adalah.... oke aku dah lupa tajuk. lama sangat kennn.. ahaha. tapi cite kartun untuk krismas punya. best. layan jep. setel sume terus menuju ke umah akak ai kat Kajang. ketemu si tecit anak sedara ai. tapi dia dah tido itu time. 

sesambil mengisi masa kat Paradigm Mall. kami dalam cermin. ahaha
masih di Paradigm mall. adik ai..
da chubby me. hukkkksss.. itu adalah baju dari poplook. ngeh ngeh ngeh..
besama binatang peliharaannya.. nyomel jep. bak sini sekor nak balik bela blakang umah. ahaha
ahah!! ini pulak dah kat sunway pyramid. kawasan binatang peliharaan tu dok main-main.. ngeh ngeh ngeh
dan lagiiiiiiii...

Chumeelllllssss.. sukeeeeeee.. nape aku suka sangat amik gambar kat tempat-tempat macam gini?? sebab ianya comels. sebab aku memang suka segala benda alah comelsss.. dan sebab aku memang suka yang amatlah segala benda alah dunia fantasi ni. dah. titik. nape takde ropa kawan aku dalam gambar-gambar ni sume ek?? aku pon baru prasan. mungkin sebab bila dah depan makanan tu aku leka kan. bila dah stat soping lagi la. pastu dia takde kat tempat kejadian kat sesetengah tempat tu.. hurmmm.. next time kite amik gambar sesama ye siti marsitah bebeh. sayang kamu. tenkiu wak bawak saya ngan adik saya jenjalan. :) itu je. tata.


No comments: