27 January 2011

Aktiviti hari minggu ^_^

Assalamualaikummm... ehehe... mcm br smpi umah makcik sbelah ghumah suda gayanya.. ekeke.. mcm tajuk kt atas yg bole tahan agak skema itu, ai mau kasi update (hoh. update la sgt. suda berhari-hari berlalu pn kn) entri tang sesi kegiatan ari minggu yg lalu. hari rehat yg idop la gaya rehat sgt bagi daku. sbbnya? daku semacam jd dreba mama jua akak daku lk. sbbnya? kedua-dua ari itu agendanya adalah dr dorg. turutkn ajolah. tp jd agak kurang besh sbb daku agak thedak enjoy gegara daku thedak beragenda pn ke tmpt2 yg dituju itu.  tmbh lk beg duit pn nipis yg amat kn. sudahnya ektibiti adalah folow molow dorang soping ajolah. idok ngapelah.

di pagi hari, iaitu sebelum jam 10pagi (masih pagi kn slagi sebelum jam 12tghari. ehehe) makcik daku ngajak aku ke klinik. ekceli cz mau dapatkn rawatan utk adik daku. dia naik bisul (nama bagi benda alah itu bg org kelantan. bg org2 luar kelantan, ai xtau dorang pgl/sebut apakah). bole tahan besar gk la bengkaknya. asalnya aku igtkn biasa2 je time dia tepon swuh g amik kt asrama malam Selasa aitu (mgu lps pnya mlm la kn). skali tgk, maaaakkkk aih.. punya la besar. sakit wooo... kata adik aku la. maunya x. kalo dh berdenyut denyut+siap kua darah kotor lg. ngapekah aku kata darah kotor? sbbnya org kata, bisul ni biasanya ada kalo ada byk darah kotor dlm badan. tang kebenaran kata2 tu, aku pn xtau. sbb itu dgr kata dr org tua2. ehehe.. btol lah agaknya kot. back to al kisah adik aku swuh amik dia kt asrama tu. aku xdpt g. sbbnya dh mlm. xbrani nk drive jauh2. papa lk xde kt umah time tu. sudahnya, abg aku yg g amik. seb baek dia free time tu. maka dptlah adik aku blk rest kt umah. yg muskilnya, cikgu skolah tu dh bwk adik aku tu g hospital. tp al kisahnya doktor just bg 6biji ubat. stok mkn utk sehari. check/tgk tang bhgn bisul tu pn. aiyooo.. apa da. dh tu bg MC pn sehari je. chait. sudahnya byk hari gk la adik aku blk rest kt umah.

aktiviti aku besama ank sdara sesambil nunggu kt klinik. ehehe

Sesudah setel sume tang adik aku, maka bermulalah al kisah seterusnya. my mom n sis ngajak ke Pengkalan Kubur. tempat wajib pegi bagi pelancong yg dtg kt Kelantan ni ha. tp tu kalo dulu la. skng ni rasanya, hurm... xtau la. kalo dulu harga brg2 kt sana mmg kompem murah lah. byk pilihan lagi. tp skng ni, mak aihhhh, brg2 pnya la mahal. ada yg lebih mahal dr harga brg2 kt KB pn. baeklah soping kt KB ajo ha. kalo laksa penang kt kb yg rasanya mmg best pn baru RM1.50 sebungkus. kt sana smpi 2kali ganda harganya. RM3 sbungkus+rasa pn xbrapa nk besh. ish ish.. tp kalo dh namanya pompuan mmg gemo yg amatlah soping ni kn. my mom, sis n sil stil gk soping. daku, hanya beli colek buah pebret daku. tu pn RM2 utk sejenis buah. aku yg amik 2jenis ni, RM4 lah. idop ngapelah. sbb dh pebret kn. humph. dan seterusnya antara aksi jua adegan yg daku kasi tembak pki enpon klasik daku. dua aje pn yg ada. ahaha..

ektibiti kami yg xsoping. ank sdara daku yg jd jurugmbr adik daku (mak sdara dia lah kn) jua adiknya. ehehe

cekci... panas ek Qis? hikhik.. cian ank sdara aunty ni. tp yg beshnya dia bila dh dpt kua jln2 tu, baekkk je. xmragam pn. mmg pebret dia la kua jenjln ni. mmg kompem ank sdara ai lah. ehehe

walau soda kua memonatkn diri di siang hari, sampai time ptg, sesambil online fesbuk, trasa busan lk kn. kasi chatting sama kazen. then, ok, kami berkeputusan kua besama itu mlm. ahahaha.. gegara dedua pn rasa agak bushan kn.. ahahhaa... mkn2, soping jua gosip2 hal sdiri. itu ajep la ektibiti kami. hoh.

yeay. ini pebret kami satu famili. eh, 2fameli lah. kira mcm satu gk lah.
ini marshmallow strawberry cheese cake. best. namon kompem manes lah
xsampai 5minit, ini hasilnya. ahahaha.. cakes, mmg our pebret lah. tp idop la amik eberidei oke.
nyum nyummmm

menu utama kami pada hari kejadian. our zinger beger. yeahh.. kompem kenyang yg amatlah mlantak. hikhikhik..

Setel mkn2 sume, kami pn berlalulah soping moping (my kazen ajo yg soping sbenarnya. lots of chocs+bhn kunyahan yg manesss. haish. tp ai pn mkn jua. ahaha). itu ajolah ektibitinya.. acara mkn2 xpenah tgl ek. ekekeke.. ai laik lah mkn2 nih.


No comments: