01 January 2018

2 0 1 8


Happy New Year. Dah masuk tahun 2018 hari ni. Alhamdulillah.. Masih dikurniakan usia yang diberkati insyaallah. Moga tahun 2018 ni dilimpahi kebahagiaan, kesihatan yang baik, kewangan yang stabil dan melimpah ruah, kasih sayang yang mewah menggembirakan dan menenangkan. Moga segala impianku juga segala impian kita semua tercapai dan dimakbulkan Allah. Aminn.. Insyaallah.

Fuhhh.. fuhhhhh.. fuhhhhhhh.. Setahun rupanya blog ni tak berupdate. Sunggohlah lama. Tak sedar langsung hokeh. I wish paling koman pon seminggu sekali iolls update blog bermula tahun ni. Insyaallah. Moga istiqomah. Kih kih kih.. Tiap kali update blog pon gitu ajalah kan. Ehehe..

Tahun baru kali ni bermula dengan baik. Agak indah. Alhamdulillah. Moga berterusan sepanjang tahun ini dan tahun-tahun yang mendatang juga. Sepanjang tahun 2017 yang lalu ada jugak la beberapa tempat yang dilawati. Syukur dengan nikmat yang dikurniakan. Tahun lepas berpeluang ke Ho Chi Minh, Yogjakarta dan Bandung. Berbelanja ikot kemampuan kan. Ke negara jiran tak include la sebab selalu je pon pegi kan. Hahaha.. Setiap tempat yang pegi tu ada je peristiwa dan pengalaman baru. Alhamdulillah. There's sweet and sour journey. Belajar dari kehidupan dan pengalaman kan.

Untuk pertama kali memandu untuk long journey tahun lalu. Sunggoh diri sendiri pon tak sangka. Iolls ni menetap kat Kota Bharu. Nak ke Machang yang perjalanan sejam tu pon seksa je rasanya nak sampai. Sebab saya ni jenis yang mudah sangat mengantuk. Takleh nak drive jauh. Tup tup.. gegara there was no choice, dengan gigihnya berjaya memandu sampai ke Kuala Lumpur - Shah Alam - Kajang by my own. Alhamdulillah. Kuasa Allah kan. Memudahkan perjalanan kami. Sebab bawa famili, untuk ke majlis konvokesyen adik. Pastu esoknya drive ke Skudai, Johor sebab majlis konvokesyennya kat UTM Skudai tu. Then esoknya pula balik Kajang, papa drive sebab dah malam. Iolls is kenot drive malam. Rabun jauh + silau. Ehehe.. Rest sehari kat Kajang, then esoknya baru gerak balik Kota Bharu. Fuhhhhhhh.. Kagum dengan diri sendiri. Hahahaha..

Lepas balik dari Jogja pulak hydration. Kena admit wad sementara. Nasib baik la sekejap saja. Itu pon kontroversi satu hospital tahu iolls kena admit wad sementara kat zon kuning. Nyenyaris collapse time pegi ziarah ex-boss kat wad. Hahaha.. Soooo so drama hokeh. Segan sampai skarang nih ha. Kuikuikui..

Cukoplah la sebagai permulaan ni kan. Kita pelan-pelan kayuh nanti. That's all untuk sebahagian dari kisah tahun lalu. Haaaa.. satu lagi. I start my new hobby last year tau. Bela orchid. Mabeles. Dalam tak berapa nak rajin tu. Cuma hajat nak bela tucing je tak kesampaian lagi. Kihkih. Okeh.. Calloh. Simpan cite lain next time pulak. Ehehe..

No comments: