20 July 2012

Ramadhan al-Mubarak


Assalamualaikum..

^_^ gambar ni tahun lepas punya. bersama Zara. anak a fren of mine, Cza. kiut kan dak kicik ni. dia relax sempoi je. mak dia goyang2 pon dia sempoi jgk. aishh.. deyam.. syukur alhamdulillah tahun ni masih lagi berkesempatan merasai nikmat menyambut bulan Ramadhan yang mulia. bulan rahmat. bulan penuh nikmat. bulan yang aku paling suka. sebab tiap2 hari pun papa dan mama akan ada kat rumah. bulan yang sungguh terasa nikmatnya. bulan yang paling tenang. bulan dimana dapat makan sama2 berkumpul kat meja makan. kalau tak, asik makan asing2. kejap yang ni msk dapur, kejap lagi plk baru lagi sorang msk dpr. dah setel, br lagi sorang lak msk dpr. hish.. it's ok. Ramadhan dh tiba. sukaaaa. dapat solat berjemaah sama2. dapat terawih sama2. best. walaupun aku xdapat nak sambut (berpuasa) sesama umat Islam lain seluruh dunia (sbb ehem ehem), tapi kata seorang insan tu, it's ok walau kamu xleh berpuasa sesama, berterawih sesama di bulan yang mulia ni. usah bersedih hati. sebab kamu diberi cuti istimewa oleh Yang Maha Esa. gitu. gitu la lebih kurang ayatnya. ai pon suda igt2 lopa da exactly words tu ha. ekeke. katanya totap dpt pahala. :) 

Sempena kehadiran Ramadhan yang dinantikan ni, saya dengan rendah diri mohon maaf kepada semua kenalan, kepada semua yang sy xberapa nak kenal atau sy tak kenal andai ada lakukan sebarang kesilapan. andai ada termakan minum xtergitau. andai ada terpinjam pape bulum gak lagi pulangkan balik. andai ada terlambat pulangkan sebarang yang dipinjam. andai ada terkasar bahasa, termengata, terngumpat dan terlaser. maafkan saya. memang kompem sy ni tak la sebaik mana pon. kompem la ada buat salah silap. maafkan saya. semoga kehadiran bulan puasa ni, kita sama2 dapat melipat gandakan lagi segala amalan, amal ibadat dan pahala. juga semoga amalan kita diterima oleh Yang Maha Esa. dan moga dapatlah diamalkan berterusan walau Ramadhan akan tetap jugak berlalu nanti dan digantikan dengan Syawal yang dinantikan seluruh umat Islam jua. tapi time tu nanti kompem la akan terasa kesedihan Ramadhan berlalu. tapi itu dalam tempoh sebulan lagi kan. oke. now, kamon kita bergembira, sama2 berusaha menikmati bulan yang penuh barokah ini. :) syukur padaMu ya Allah. moga usahaku juga akan menampakkan hasilnya. insyaallah. amin..

2 comments:

che'pi said...

like < ala ala FB >

kelipkelipchumel said...

waaaahhh..fesebuk buk..