03 April 2012

Dunia

Assalamualaikum.

Salam hari Selasa. gitu. i'm a bit disappointed. a bit?? no. i'm very disappointed. but what can i say. i'm only human being. really2 normal human being. i mean, person. i'm just an ordinary person. i'm sad. very sad. i'm angry. very. very?? yeah. kind of. a bit. is it really a bit?? not sure. oke. this gonna be an emotional entry. so sorry. but i have to throw out all the serabut things ni. wut should i say? wut should i do? is it totally my fault? damn. it's unfair. yes. it's really unfair. but this is the real world. reality in life. yes. i cry while i drive. how could such a person sampai hati buat gitu. mungkin sebab dah sebati dalam diri. so dia xkan rasa pape. mungkin. dia kan hebat kat pentas dunia ni. he's nothing actually. but he might think that he is something. for certain people/person might be yes. but from my eyes, he's nothing. totally nothing. lagipun, tiada apa yang membezakan seseorang manusia itu dengan manusia yang lain melainkan hanya dari dalam dirinya, hatinya. imannya. hanya itu yang membezakan seseorang insan itu. di sisi Allah Yang Maha Agung. hanya Dia Yang Maha Berkuasa. andai ini ketentuanMu ya Allah.. hambamu ini redha. mungkin aku lalai dalam menunaikan tanggungjawabku. ampuni aku ya Allah. namun hanya Engkau jugalah Yang Maha Adil. sesungguhnya hambaMu ini teramat lemah ya Allah. kasihanilah aku ya Allah. janganlah Engkau sisihkan aku dari rahmatMu. janganlah Engkau palingkan aku dari kemanisan imanMu. dekatkanlah aku padaMu. berikanlah aku kekuatan dan ketabahan untuk aku tempuhi dan hadapi dugaan ini ya Allah. lapangkanlah hatiku. lapangkanlah dadaku. lapangkanlah fikiranku. tenangkanlah hatiku. bersihkanlah jiwaku. bersihkanlah hatiku ya Allah. sesungguhnya Engkau berikanlah petunjuk kepada insan berkenaan. sedarkanlah dia. ya Allah. berikanlah aku kekuatan untuk aku menjaga hatiku yang lemah ini. kuatknlah semangatku ya Allah. jauhkanlah aku dari sikap angkuh, sombong dan bongkak malahan ego. aku tak layak ya Allah. sesungguhnya Kau jadikanlah aku insan yang sentiasa menyenangkan insan2 di sekelilingku. jadikanlah aku seorang insan yang sentiasa menggembirakan insan2 di sekelilingku. dan sesungguhnya moga aku jua dikelilingi oleh insan2 yang menyenangkan dan menggembirakanku. dikelilingi oleh insan2 yang mencintaiMu ya Allah. i wish i could be a vey humble person for my whole life. insan yang prihatin lagi bijaksana. insyaallah. sesungguhnya hanya kepadaMu lah aku berserah ya Allah.

bukan niatku untuk kelihatan "alahmak..konon baek lak minah ni..". thedak. sesungguhnya aku benar2 lemah. hanya ini yang aku mampu. sebagai peringatan bagi diriku. agar aku tidak pernah lupa diri. namun aku amat bersyukur dikelilingi rakan2 yang sentiasa menyokongku. rakan2 yang sentiasa memberi aku dorongan. menegur aku bila mula tergelincir. menyalurkan aku sedikit kekuatan. terima kasih yang tidak terhingga rakan-rakanku. and of course my lovely family. aku harus kuat. yeup. sila bangkit. sila bangun. sila berlari dan berlari. terbang tinggi tanpa alpa. untuk mama. for my family. insyaallah.


3 comments:

che'pi said...

dunia dunia ..... today.. dia somebody ... tomorrow u the one who gonna be somebody. @ tat time ... he will be nobody at all ... lying under your feet ...

tats fact even though it sound cruel ......!!!

kelipkelipchumel said...

aminn..eh.gitu ek.ehehe.i just wanna be me lah.the better me.insyaallah.orang tu??berserah saje pada yang maha adil.

Anonymous said...

Ciannya cik adik ni, mai uncle Liau belanja makan BBQ udang... Makanan adalah cara menghilangkan stress yg TERBAIK.