29 April 2012

Bengkel Coklat Pelangi


Assalamualaikum.

:D senyum lebor ye. ehehe. ai berpersatuan sekarang ni uollss. ekeke. kat opis je pon. tapi best jugak la. seronok. mungkin sebab aku memang suka benda alah cenggini kan. all da ladies stuff. sukeeeeeee sangat. sila tengok gambar coklat yang kat atas tu lagi sekali. yummeh. mabeles kan. BEESSSTTTT.... sangat. oke. ia jadi sangat best tu sebabnya ia adalah hasil pegi belajar/berbengkel tu lah. makan dengan perasaan hepi & syukur sangat dapat pegi blaja buat coklat ni. ehehe.. balajar wat coklat je pun nak kecoh ek. ahaha. haroslah. sebab sebelum ni xpenah pun pegi kelas2 cengini. bila dah pegi berguru ni dapat la jugak tips2 buat coklat ni. baru la paham cemana kekdahnya double boil tu. ahahaha.. sebelum ni mmg salah pon cara yang aku penah wat tu. hikhik. dapat tau jgk kekdahnya cemana nak dapatkan coklat yang indah berkilat. tak rugi ai berpersatuan. ahaha. very da mak2 pun ada ek bnyinya bila berpersatuan gini. ada haku kesah?? yang penting bole dapat ilmu berguna. itu ai sangat like!! :

oleh kerana pegi bengkel cakelat ni, maka aku berazam nak kompul segala perkakas buat coklat ni, lalu berazam untuk mencubanya. hoyehhhh!!! ehehe.. insyaallah. dan harapnya sedap jualah rasanya sepertimana yang aku makan aitu. tu pon bape bijik je aku sempat makan. yang lelain yang lagi best jua sodap tu jadi habuan adik aku. humph. skang ni baru ada 2 je peralatan yang dihajatkan tu. ahaha. terus gigih kumpulkan bahan2 itu. caiyookkk!!! tapi sebelum tu.....

nak jugak kasi tempek gambar-gambar coklat yang aku dapat hasil berbengkel aitu. ehehe..
 
dan lagi... total hasil berbengkel adalah: dapat bawak balik satu kotak merah ni, satu bekas bentuk hati tu, sebungkus manes gambar yang kat atas tu, dan sebungkus kiut kek brownies. SEDAP!!
  
oke. itu saje. :)

No comments: