09 August 2011

Iftar Ramadhan di Royal Guest House

Assalamualaikum..


Hye.. straight to da point la ek. semacam malas lak nk cite banyak2. ehehe.. sejak bulan Ramadhan tahun ni, tadi 1st time aku bebuka kat luar. tu pun sebab jemputan dari kementerian pertubuhan ke apa ntah. lupa lak namanya. wakil persatuan pelangi kat husm ni ha. sebab ajk lain ada komitmen lain (opkos sebab most of them dah married kan. so famili lebih diutamakan). ai oke je. sesambil nak ngetest makanan kat sini oke ke tak kan. maksud aku kat Royal Guest House kat kota bharu ni la. sebab majlis tadi diadakan kat sana. majlis dialog & majlis berbuka puasa bersama anak-anak yatim dari Taman Sabariah. xsompat la eh eden nak jenjalan jelajah kat dalamnya tu ha. just lpk tahan mata dalam dewan tu je. tapi paling best time tazkirah dari ustaz Saibon. best woooo.. aku xrasa ngantok langsung. alhamdulillah.. banyak input yang berguna dari ustaz. ai likeee lah.

Pastu... sesambil tunggu nak bebuka tu, apa lagi, ai kasi bikin tekan2 tepon ai yang amat merendah diri ni menembak nembak gegambo makanan yang dihidang le. akaka.. 

time ni Ustaz Saibon tgh bagi tazkirah. bestt..
maseh lagi tgh mendengar tazkirah.. walaupon sodap, aku totap sompat kasi hamik gambo. ahaha..
kangkung guring..
daging black pepper kot rasanya. ngeee..
butter prawn
kerabu mangga
ayam percik
sesuda sume2 msk pinggan aku. ahaha

dari gegambo yang ada tu, ada dua menu lagi menu utama yang aku xhamik gambo. tomyam, ikan masak nyonya ke apa ntah, pastu karipap kiut yg agak best, kurma & sirap biji selasih. itu saje. kalu ikutkan selera tekak aku, aku bagi 2.5/5 la utk makanan kat sini.. kalau selera orang len aku xtau la ek. ha. tetinggal lagi satu. tepung pelita. ehehe.. itu sahaja..

2 comments:

Unknown said...

Bila tengok ropa picto makanan itu... rasa cam meleleh leleh ayark liurk... tu dia...

tapi bila last baca hang bagi 2.5 / 5... dah tau dah... mesti suam suam kuku ajew..

almaklum... taste kita nikan agak sama...

sama ke? ahahahha cham alik booottt .... cabut.... zusssss

kelipkelipchumel said...

ahaha..caboot suda ek?ehehe...

emm..nmpk bole thn menyelerakan.tp kalau ikutkn my taste,memang gitu lah.suam2 kuku aje..