28 December 2010

A few days heading to new year

alop. A'km eberibadi. kelip pnya kelip mata, dh the end of da year rite. masa mmg sangat pantas bergerak geri. idop terkejor ghasanya ha. kekadang mau masa itu begerak pantas. tp kekadang mau gk masa itu begerak geri dgn lemah gemalai pnya slow. why nk slow? adakah mgkn sbb usia akan bakal bertambah? ahaha.. part of it la kalo bg aku. hikhik.. but it's ok. masa akan tetap beredar jua berlalu. just face da fact la kn mau atau thedak.

year by year, yg aku terperasan la kn, bila dh ujung2 thn, mesti aku terpikir, bole thn gk dugaan yg aku hadapi thn ni. smakin bertambah usia, semakin taf lk rasanya dugaan yg dtg tu. adakah aku sorang je yg rasakan begitu? atau adakah jua kengkawan len yg jua rasakan yg sama? ermm.. ai dono dono la kn. yg pasti, each year aku akan berharap yg aku akan jd lebih tabah, lebih berfikiran positif, berfikiran dgn lbh matang (diri kelihatan xmatang aku xkesah oke. yg penting gaya jua cara pikir mau kasi update sentiasa. hakhak.. itu penting oke. ilmu pengetahuan adalah harta yg xternilai. believe me), jd seorang yg lebih tenang, lebih bijak pandai (hikhik.. stetmen xtahan..), lebih penyabar, jua sgalanya lah yg ke arah yg lebih baek. jua rezeki yg lebih melimpah ruah... aminnnn.. hikhik. insyaallah...

di penghujung thn ni, bole thn taf gk la dugaan yg aku hadapi. smoga aku terus tabah jua kental la kn. aku pn xpaham la ngapekah. ngapekah org2 sekeliling ni semacam kaya dgn hasad dengki. semacam byk betol masa terluang dorang nih. kunun kretip la kn bercerita sana sini. ko igt ko tu penglipurlara yg paling best kt alam semesta nih ke wei?? it's ok. best ek ko kasi canang line internet xhengat pnya. no matter who da person yg kretip itu, i dun mind. for me u r NOTHING. nothing u can achieve in ur life if u keep behave like dat. pity u. apa ko igt ko ni mmg trus gitu jua mampu tongkat langit ke apa?? bumi ni bulat. Tuhan tu Maha Adil. u'll get back wut u giv others (adakah benar words itu ek. asal phm dh la ek). yg aku terpaling kuchiwa jua kecik ati tu, org yg patotnya bela atau kasi back up org2 mcm kami2 ni bole lk semacam kasi join sama lk tu ala2 bersekongkol (aku ckp gini sbb ko mmg tau pk nk lepas diri je each time. xde nya ko nk pertahankan kami2 yg semacam berkasta rendah kot bg ko kn). ko xkenal ke kitorang ni camana? sapa yg ko cari time ko nk mtk tolong?  oke la fine. ko mmg ada kuasa kn. kabel ko mmg besar la kn. xde org yg bole lawan. tp sbagai insan, sebagai sesama manusia, ko xleh pk scara logik ke? xreti cara nk berhadapan dgn kebenaran ke? kunun jd detektif conan ke? helo.. cara senang ada, ngapekah nk guna cara yg boleh aibkn org lain. mgkn gk ko xprasan kot kn. do i sound like i'm mad or angry. yes. once again. yes i am. xpelah. aku redha. smoga kebenarannya akan terserlah. aku yakin dgn kebesaran Allah, kekuasaan Allah. 

waaahhh.. ai sudah terlebeih emo kah? mahap... terlebeh sudah. aku thedak suka mrh2, namun ia mmg agak terlebeh sudah.. geram oke. igt maruah org ni ada 10, ada jual kt butik ke apa? sunggoh xpatot. pape pn, org2 yg knal aku, yg tau aku cane, all dat things mmg karut marut lah. fuhhhhhh!!!! kasi hembus tiup jauhh jauuhhh.. shooooohhhhh!!! jgn dekat sama daku.. ok bye.

2 comments:

Unknown said...

yang pasti tahun 2010 banyak menduga kita... harap 2011 lebih baek.... amin

kelipkelipchumel said...

yeup.harapannya gitu lah.amin.