14 December 2014

Family

Assalamualaikum..

Watpe tu?? yang bekerja haruslah dah get ready untuk balik kan. yang berweekend haruslah berlepakan santai di mana-mana atau di rumah bersama famili je kan. wah.. memang best la yang masih berhujung minggu tu. takpe. 4 hari je lagi kita berhujung minggu lagi. lagi best, hujung minggu nanti adalah birthday my mom. my lovely super tough mama. yeeehhhhaaaaa!!! me and my sister plan nak buat simple birthday party untuk mama. tadok le party sangat pon. sbijik kek yang sedap, her favorite food, few family members.. itu saja. makan-makan, chit chat bersama bersantai riang. waaaaahhhh.. tak sabar pulak rasanya nak tunggu hujung minggu ni. wehhuuuu!!!

Berlepakan di rumah my kazen jumaat aritu, dalam dok begosip berchit chat bagai, dia sentuh bout family. katanya, walau macam mana pon kehidupan, walau super sebok, walau ekonomi tak kencang, walau dah kawen, walaupun dah ada famili sendiri, walaupon dah kaya raya dan sebagainya, walau juga ada kawan-kawan yang ramai jua bisnes frens jutawan selonggok, don't ever abaikan family. yes. true indeed. hanya keluarga terdekat sajalah harta kita di dunia ni. mak ayah, adik beradik, anak-anak, anak sedara.. you'll never know what will happen next in this super ohsem and amazing life. this life full of surprise. of course we must realize bout that. tika senang kita, ramaiiiii sangat yang mendekat. ketawa riang bersama. itu memang ohsem dan best. bila kita susah.. bila kita sakit.. bila kita dilanda masalah.. bila kita murung.. siapa yang selalu bertanya khabar?? siapa yang kita cari?? siapa yang kita rindu?? siapa yang kita panggil?? mak.. ayah.. kakak.. abang.. adik-adik.. anak.. suami/isteri kalau yang dah berumah tangga.

That very special bonding, no one can replace. especially parents, siblings and anak-anak. anything we do, family haruslah top priority after Allah dan Nabi Muhammad s.a.w. ingat tu. ustajah sangat rasanya di petang hari. dah macam prof bayu tak?? kih kih.. tapi betul la kan. siyes.. bagi yang ada parents, family, hargailah. ni pon baru lepas baca blog my adik. alolo.. shuwit angat.. depan-depan kami adik beradik non hadonya nak puji-puji bagai nih.. konon tamo bagi sesama kami kombang hidung ken.. bahahahaha.. gituuu.. kononnya. oke lah, mau balik sudah. bahahahhahahaa... ustajah aka pakar motibasi pulang dulu. ekekeke..

No comments: