30 May 2010

pelangi petang

Sebenarnya entri ni xde kaitan pn dgn pelangi di ptg hari ni ke.. lagu pelangi petang nyanyian arwah Sudirman Hj Arshad tu ke.. sesaje sekadar penghias ruangan tajuk tu ha. ptg ni sgt berhati rapuh jua berjiwa kacau atau berhati keruh atau pape yg sewaktu dgnnya la. mgkn sbb dh sgt penat dgn rutin ini. actually aku xla trasa penat sgt ngan rutin ini.. just penat+berdaya sgt dh rasa dgn rutin terpaksa menunggu dlm 2jam lebih kurang setiap hari lps time opis utk smpi ke rumah.. atau lbh tepat lagi rasanya mcm penat emosi kot.. kekadang xde la setiap hari menunggu selama itu. namun most of da time. utk menunggu shj oke. uhuhu.. biasanya pn mmg gitu gk. time gitu. masa sebanyak itu jgk la aku spend gitu je. kalo sblm ni ada gk bawa novel ke, majalah ke utk temani. tp lately handbag tu dh trasa bagai dh cukup berat jua dh cukup penuh utk mskn lagi sebuah novel atau majalah. sudahnya just lyn game kt tepon. sms or tepon beliau, my best fren cik faghah or ita. kdg2 my sister. but most of da time with beliau. ahaha. ermmm... xtau la ngape ptg ni bejiwa rapuh, berhati xbrapa nk kuat atau positif diri lk. uhuhu.. smpi jep kt umah, baring kasi relaks sesambil air mata siap ngalir2 lk. uhuhuu.. apa kessss? haishhh..
Actually, mgkn gk cz sesambil itu aku berfikir. atau mengeluh kah sebenarnya? atau?? ntah le. kekadang ia adalah berkisar tentang tanggungjawab. berkisar tentang diri sendiri. berkisar tentang kehidupan diri. teantang penghidupan dan kehidupan. aihhh.. semacam rumit. layankan ajep la. pikiran aku pn ala2 tgh fenin2 meow lps langgar pasu bunga ni. kekadang terfikir. lemahnya aku. diuji dgn ujian sciput gini pn smpi nk nangis2. smpi nk emo2 sume. haissshhh.. bikin malu ajep. tp itu la. bila time dh hampir senja. bila badan tgh penat. bila trasa byk masa dibuang setia hari. bila sudah rasa bosan dan jemu dgn rutin menunggu tanpa pape yg besh.. aihh.. mgkn juga silapnya aku menerima jua menghadapi sume ni dgn pemikiran jua cara yg thedak cukup positif. aihhhh.. my mistake. kelemahan aku di situ.
Dalam dok berhiba pilu yg ntah pape.. aku tefikir. terlintas tentang mama. keadaan mama. situasi mama. oh Tuhan.. betapa kerdilnya, ciputnya dugaan atau ujian aku ni kalo nk dibanding dgn yg telah dan harus mama lalui.. sgt byk oke. kalo aku kt tempat mama, xtau la aku mampu ke x utk hadapi sume tu. dgn ujian yg xpenah reti dok diam. asik ngekor mama dr time br kawen ngan papa dulu.. zaman mama kena duduk menetap kt rumah keluarga mertua bersama ipar duai yg macam2 pesen jua karenah.. dengan keadaan jua situasi yg mcm2, lebih dr gaya abc campor atau bancuhan baju busuk yg digolek golek dlm mesin basuh.. aiii.. terlalu byk kot rasanya. mmg byk. dgn dugaan dlm kehidupan peribadi mama.. aihhh.. i xsanggup nok. mama mmg tabah. mama mmg penyabar. sgt penyabar. tp kekadang mama lpskan ajep bila dh sampai limit yg terlebih amat. aku paham. walau kekadang mmg xphm lgsng. atau xmau phm.. huiii.. ntah le.. ghumit gk tuh.. tentang tanggungjawab.. hurrrmmm.. knapa ye... kanapa sorang ibu bole jaga anak2 yg 6org. tp anak2 itu kelihatan liat. kelihatan sukar sgt nk membantu.. nk ringankan beban, tugasan jua tanggungjawab seorang ibu.. dan jua bapa.. nk salahkan takdir? salahkan keadaan? salahkan sekeliling? salahkan masa silam? ontah la. xreti aku.
Lepas beberapa kejap bermuram durja. i'm ok now. memotivasikan kpala dalam diri ni tang kesulitan insan lain. kesukaran insan lain. yg lebih lg mencabar jasad, akal dan fikiran. jua emosi. kiranya apa yg aku hadapi ni kira mcm nothing. nothing ke? x gk kn. just a veeeeerrrrrryyyy very little n tiny la kot. errr.. sigan lk trasa.. uhuhuhu.. part of this, i'm my only sister sgt paham.. windu lk bila akak aku dh dok jauh ni. ehehe.. rakan bercerita jua rakan gaduh aku. ehehe.. actually akak aku best. walau ada la gk yg xbest. xbyk pn yg xbest tu.. kasi tutup mata jep. ehehehe.. she is a good cook. just like my mama. our mama. cool gk. kekadang. kekadang sgt ribut taufan oke. my kazen yg rapat ngan aku sgt paham tang ini. ehehe.. maap.. anggap je dunno dunno oke. ahahhaa... dia jua pendengar yg baek... bagus2... daku kekadang mcm agak sedikit kurang sabau pn ada gk. aihh... bila nk brubah nih.. hishh..
Skang ni, tgl la daku besama adik bongsu jep kt umah.. ehehe.. dia la teman gaduh. dia la teman tdo. dia la teman yg ckp byk xbenti. hikhik.. bole tahan byk hajat gk tu. tp xsemua pn ditunaikan.. ekeke.. ahli famili ttp kt umah, jadinya tgl 4org sahaja la.. yg lelain, dok umah masing2. just famili abg yg sulung jd ahli ttp di kala hujung minggu. hikhik. time tu meriah la umah ngan karenah anak2 sdara yg bole tahan byk kletah tu.. ehehe.. life.. full of miracle. full of excitemen.. full of mcm2 la. sonang kata, mcm2 ado. ehehehe.. wlu br je lps menikmati kek SR dua hari lps. now trasa sgt ingin mkn kek yg bercoklat lk.. aihhh... apa nk jadi ni. berat dh makin betambah... grrrrr....
+ fuuuuuhhhhhhh... legaaaaaaaaaaaaaa yg amat rasanya di kala time penghujung luahan ni... zastttt... +

No comments: